Sedan vi hördes senast har jag avnjutit fredagens meny här på Stenungsbaden – rökt anka med apelsinbalsamico till förrätt och torskrygg med rotsaker till huvudrätt…

Ankbröst med apelsinbalsamico

Det var gott. Men eftersom chefen för Stenungsbaden passade på att komma fram och hälsa precis när min nya kompis Ture hade burit fram maten fick jag stå och snegla på den en lång stund medan Fredrik och jag hälsade.

Fredrik visade sig vara precis lika trevlig som faktiskt v-a-r-e-n-d-a person har visat sig vara som arbetar här. Det måste vara någon sorts anställningskrav. Det känns som om de är mina goda, gamla vänner allihop!

Nåväl – kvällens huvudrätt var kalvfilé, men om man hellre vill ha fisk så fick man torskrygg med rotsaker.

Jag hälsades välkommen till restaurangen av Annika – hovmästaren. Hon hade full koll på allt och visade mig med säker hand till mitt bord – uppmärkt med ”Special Guest”-skylt. Förstås.

Säkert var det tack vare henne som jag fick Ture till servitör också…

Till maten drack jag rött vin. Ett som hette Hardys. Jag sitter med mitt glas och resten av min karaff här på rummet nu. Skavlan är på tv:n och snart börjar Viva Las Vegas show, så snart måste jag gå!

Jag avslutade min måltid med en kopp kaffe. Efterrätt var inte att tänka på – för mätt!

Nu mina vänner hinner jag inte sitta här längre – även om varit skönt att låta maten sjunka ner lite….

NU är det nämligen dags för show! Yehaaa!

Återkommer.

Bli medlem i Special Guest Room här.

