Hej! Sedan jag blev utnämnd tidigare i veckan har jag gått runt med ett drömskt leende på läpparna. Bara tanken på att få lite lyx och flärd, i kombination med lite röj och sköj räckte långt.

Och nu är jag här! Och för er som aldrig varit här kan jag meddela att det är precis så skönt som man önskar att det skall vara.

Den här morgonen började förstås som en helt vanlig dag…

Jag åkte till jobbet. Mörkt, kallt och halt som attan. Men just den här morgonen gjorde det inget.

Mina kollegor på jobbet har förstås hört allt om min spa-resa hit – jag har talat om det oupphörligen sedan jag förstått att jag vunnit!

Klockan 14.00 orkade jag inte stanna på jobbet längre utan bröt upp och rattade hit.

Jag fick ett vänligt och glatt bemötande från personalen i receptionen när jag kom hit och tilldelades mina tofflor och min morgonrock. Snygga. Eller… nja.

Mitt rum visade sig vara en dröm! Stora fönster ut mot havet, en himmelsäng, en liten soffa, en pälskudde, en platt-tv, ett lite skrivbord, ett rymligt – väl golvuppvärmt – badrum och allt väldigt smakfullt i bruna, varma toner och stiliga inredningsdetaljer. T.om golvet är snyggt!

När jag njutit av rummet en stund gled jag i min morgonrock och tofflorna och begav mig till spa-avdelningen. Ett vackert utrymme med stora fönster ut mot det istäckta havet, flera olika pooler – bl.a den de fotat så flitigt själva som ser ut som en isbana. Den är väldigt varm och skön kan jag meddela.

Ute på altanen finns två varma pooler att bubbla i – endast isen på marken på vägen dit är lite vansklig. Men njutningen av att sitta i en varm källa utomhus blir aldrig större än när det är minusgrader och snö och is runtom.

Där träffade jag för övrigt två trevliga gentlemen från bygden. De berättade att de läst om min vinst i ST-tidningen (Stenungsundstidningen) och att de ofta frekventerar det här stället.

Det är de två herrarna som sitter vid den öppna elden på en av bilderna. Jag tog en drink med dem efter min fantastiska massage.

Massagen – avslappningsmassage – pågick i 50 minuter och Alexandra, som hon som behandlade mig hette, gjorde ett gediget jobb. Varenda spänd muskelknuta fick sig en omgång och välbehaget spred sig som en rysning genom kroppen.

Nu sitter jag här på rummet igen. Skall bara hoppa i lite kläder och sminka mig så är det dags för middag i restaurangen och sen show!

Jag återkommer.

Bli medlem i Special Guest Room här.

