… nu är jag så genomavslappad att till och med skelettet verkar har mjuknat.

Jag har genomgått ”Stenungsbadens badtur” nere i spat, och det kan jag varmt rekomendera. Det går till så här;

Först fick jag en liten bricka med några små burkar på

samt en utförlig instruktion på hur jag skulle gå till väga.

Först skulle jag simma i poolen med jetströmmen. Check.

Sedan ut i varma källorna på altan – förenat med livsfara eftersom det var helt isbelagt från dörren fram till själva jacuzzin!

Dagens trevliga sällskap - tre överdagen-spaande lokalbor

Från källorna ute var det rätt in i ångbastun med två olika skrubbkrämer – en för kroppen och en för fötterna. Ni ser ju på min ledsna fot där hur den riktigt längtar efter en ordentlig skrubb!

Den här trevliga tjejen jobbade i spa-avdelningen när jag kom ner och hon hjälpte mig igenom min badtur. Och om hon tyckte att jag var helt dum i huvudet – vilket jag kände mig som eftersom jag inte lyckades komma ihåg från en sekund till en annan vilken bastu jag var på väg in i och vilken kräm jag då skulle nyttja – så var det inget hon visade.

Som jag nämnt tidigare – personalen här är fantastisk! Supertrevliga, hjälpsamma och rara. Rart är kanske ett udda ord – men det är det som passar bäst.

Från ångbastun och skrubbkrämerna gick jag till ”Blue waterfall” och duchade, tvättade håret och la i en inpackning som sedan fick verka ett tag i en av bastuarna.

Sedan en stunds vila i soffgruppen i stjärnrummet och sedan – ”Kneipp-hinken”. Mina nyfunna vänner från Stenungsund hjälpte gärna till att fota mig då jag genomled den punkten!

Jag skrek till så jag skrämde slag på en hel hoper avslappade gäster när det kalla vattnet sköljde över mig. Min stackars fotograferande väninna hoppade högt, men lyckades få iväg ett knäpp i alla fall. Tack!

Det är inte så lätt att se vad detta är, men det är ”Det blå vattenfallet” i alla fall. Dit sprang jag och värmde upp efter kneipp-hinken.

Sedan var det ansiktsmask och sista bastun. En skön avslappande, lagom varm och med samma fina utsikt mot havet som allt i spat har.

Avslutningsvis åt jag en lunch bestående av en räkmacka och ett glas äppeljuice – och nu snackar jag räkmacka…

Hela helgen har varit en räkmacka nu när jag tänker på det!

Nu sitter jag här på mitt rum och summerar mina upplevelser och avnjuter en sista kopp kaffe innan hemresan.

Det har varit underbart! Avslappande, vackert, gott, trevligt och vilsamt.

Nu riktigt längtar jag efter familjen. Nästa gång skall jag ta dem med mig hit. I alla fall maken…

Jag blev också väldigt inspirerad att göra som mina vänner från idag har gjort – åkt hit över dagen för att spaa, träna, slappa och käka lunch. De hade varit på någon sorts ”Bootcamp” lett av en amerikansk marinkårssoldat. De trodde i alla fall att han var det. Han sa till dem att inte uppföra sig som ”girls” vilket var förvirrande för dem. De är ju girls…

Men han var bra, passet var bra och de hade redan börjat att få träningsvärk medan vi satt där och softa i soffgruppen.

Detta har varit jätteroligt – tack Stenungsbaden och vi ses igen,

Puck – en helt vanlig tvåbarnsmamma från Hisingen.

Bli medlem i Special Guest Room här.

