När jag gick in genom dörrarna till Bluewater var jag förväntansfull. Jag skulle på mitt livs första ansiktsbehandling. Vanja tog emot mig och visade in mig i rummet där vi skulle vara.

Efter att hon hade packat in mig i en kokong, allt för att jag inte skulle frysa, började 50 minuter med ren njutning. Den lugna rösten som hela tiden förklarade vad hon gjorde och varför samt vilka av Dermalogicas alla produkter hon använde  fick mig att känna att jag var i mycket goda händer. Som avslutning lade hon på en mask som hon kallade ”ambulans på tub”. Den ska tydligen vara mycket effektiv mot allt – det kommer nog stråla om mig ikväll.

Visst var det första men definitivt inte sista gången jag kom hit för att göra en ansiktsbehandling.

Nu tar jag det lite lugnt innan det är dags för ett aerobicspass. Ser verkligen fram emot att få röra på mig. Det blir en riktig kontrast mot den avkopplande behandlingen för en stund sedan.

Måste bara lägga upp en bild även på taket i behandlingsrummet. Det finns tydligen olika texter i de olika rummen. Fräckt tycker jag.

Bli medlem på vår Facebook-sida Special Guest Room och ta chansen att uppleva en gratis weekend på Stenungsbadens Yacht Club.