Så mätta och så nöjda sitter vi nu i ett av alla härliga lounge utrymmen som Stenungsbaden har att erbjuda. 18.30 satt vi bänkade i restaurangen och på två sekunder kom en jättetrevlig servitör som Zoe snabbt adopterade. Genom hela middagen höll hon koll på vart han var och såg till att han visste vart hon var. Ett tag blev hon orolig över att han gav bort all sin mat men han försäkrade henne att han ätit innan passet börjat =)

Maten.. Herregud! Till förrätt fick vi gravad lax med hovmästarsås. Antagligen den godaste jag jag någonsin ätit! Den smälte i munnen =)
Zoe åt upp varenda liten bit..
Varmrätten för Zoes del bestog av köttbullar med potatismos och lingonsylt. Hon kunde inte ha blivit lyckligare för något annat. Snyggt upplagt dessutom!

På våra tallrikar låg flera skivor perfekt tillagad lammrostbiff på en spegel av rödvinsås =) Det var ren kärlek!
Roger fick potatisgratäng till sin och jag som äter lågkolhydratskost (LCHF) fick varm sparris och en sallad till, otroligt gott. Bra jobbat köket!
Smaklökarna jublade för vaje tugga och det goda Shirazvinet var verkligen pricken över i.
Tre personer med tre olika efterrätter.. Zoe valde vaniljglass. Roger fick en en bit Hallonpanacotta och jag fick en en tallrik vispgrädde med färska bär -helt perfekt! Hur får dom jordgubbarna att smaka jordgubbar mitt i vintern? Och vad har dom för kaffe??  Jag drack tre (!!!) koppar efter maten, hur gott som helst! Måste kolla upp detta under morgondagen..

Betyget för dagens upplevelser är absolut MVG! Jättetrevlig service, härliga  upplevelser, superb mat och en lyxig svit med bastu och sköna sängar! Vi saknar absolut ingenting (förutom lillprinsen Leo som är på ”hotell Farmor&Farfar”) och är otroligt tacksamma att vi fått komma hit som Special Guest! TACK!

Hade vi nu varit ensamma Roger och jag så hade vi antagligen intagit baren ett par timmar. Men, med en trött och helnöjd liten Zoe är det dags för oss att dra oss tillbaka till vår svit (kunde varit värre!).  Efter lite tandborstning och godnattpussar väntar bastun på Roger och mig =) LYX!

Vi återkommer imorgon med fler upplevelser från Stenugnsbaden Yacht Club! Natti natti..

/Jessica

Vill du också bli Special Guest här hos oss på Stenungsbaden Yacht Club? I det närmaste söker vi en gästskribent till att vistas gratis på hotellet under vår Quickfixhelg 5-7 mars.

Bli medlem på vår Facebook-sida Special Guest Room och ta chansen att uppleva en gratis weekend på Stenungsbadens Yacht Club.

