Åter i vardagen efter en trevlig helg med nya och gamla bekantskaper på TUR mässan i Göteborg.  Att Stenungsbaden väckte minnen och associationer hos människor var inget att ta miste på.  Leenden, himlande ögon och en och annan rynkande panna visade att vi etsat fast oss i deras medvetande, oftast positivt.

I myllret mötte jag människor som firat sina födelsedagar där och ivrigt berömde maten och det fantastiska med att efter middagen fått dansa till ett känt dansband. Andra hade tillsammans med sina vänner slagit klackarna i taket och roat sig på vår nattklubb. En del hade haft sina firmafester på Stenungsbaden och berömde nöjesutbudet och det faktum att både ung och gammal på företaget hade haft roligt.

Jag kunde stolt berätta för dessa människor att maten i restaurangen fortfarande håller hög klass och att vi inte spar när det gäller nöjesutbudet.  Och när jag berättade om vårt nya spa och kombinationen spa, god mat och nöje himlande de åter igen med ögonen.

Väl hemma igen tänker jag på de människor jag mötte under helgen och konstaterar att Stenungsbaden väcker minnen och nostalgi och möts av nyfikenhet och framtidstro.

Väl mött på Stenungsbaden Yacht Club och vår nostalgiska framtid…

Per Åkerman hovmästare