Hej!

Elisabeth heter jag och har precis kommit hem efter ett annorlunda vernissage på Stenungsbaden. Konstnären Åsa Jungnelius från Kosta Boda ställde ut väldigt häftiga konstverk runt om på hotellet. Säkert har ni sett hennes stora nagellacksflaskor och läppstift i glas och jag måste säga att de var ännu mer läckra i verkligheten än på bild.

Upplägget hade lite av en konstvandring över sig och vi slussades mellan olika stationer. Varje station hade dessutom en egen fråga som skulle besvaras och en vinnare kommer att utses av Åsa själv när arrangemanget är slut. Vi fick veta att det inte fanns något facit till frågorna så att bläddra i foldrar eller skrifter som fanns skulle inte hjälpa. Det blir spännande att se om mina svar leder till vinst eller inte. Vilken min favoritstation var? Det måste vara den i vinkällaren! Där fanns ljuslyktorna ”snippan” och dessutom bjöds det på ostron. Vilken genomtäkt kombination!

Under skattjakten bjöds det alltså på drick- och ätbart och avslutningsvis bjöds vi att sätta oss till bords i Villa JC Stevens där också konstnärinnan själv anslöt. Hon berättade om sina tankar kring vad hon skapar och svarade på frågor. Det var verkligen en trevlig avslutning på skattjakten.

Vad var då skatten? Bra fråga. Kanske var det champagneglaset  XLARGE från serien Sugar Dandy som vi fick behålla eller så var det upplevelsen i sig och de tankar vi tog med oss. Helt klart var i alla fall att det var ett mycket trevlig arrangemang. Ni som missade tillfället idag har fortfarande chans under helgen. Tips från mig – ta chansen!

Tack Stenungsbaden och Presenthörnan och Åsa och Kosta Boda!

