Tänk vilka förutfattade meningar man kan ha. Alla som har träffat vår tränare Mark förstår nog vad jag menar när jag säger att det här med att gå loss på en stepbräda med olika kombinationer var det sista man tänkte att han var bra på. Idag vet vi annorlunda. Väldigt annorlunda. 

Flera av oss hade nog lite försiktigt hoppats på att Waterclass skulle stå på dagens schema men inte då. Brädor och vikter skulle plockas fram. Gröna och svarta vikter skulle det vara. Redan där började vi nog funderar på vad han skulle hitta på med och vilka utmaningar han hade planerat för dagen. Utmanande var det – och svettigt. Jättesvettigt. Vi började med Jumping-Jacks som uppvärmning och sedan ökade tempot allteftersom. 

Det var höger, vänster, upp, ner, halvrunt och vridningar med och utan vikter i ett frenetiskt tempo. Till och med Mark blev svettig den här gången men inte på långa vägar lika svettiga som vi blev. Roligt var det även om somliga av oss har lite svårare med koordination än andra men det går ju att träna upp (foten i kläm? Jajamen…) 

Nu – ett par timmar senare känns det som att jag äntligen har slutat svettas och jag känner redan träningsvärken komma smygande. Efter förra veckans träning kände jag mest av magen, frågan är var jag inte kommer ha träningsvärk imorgon?

Idag kommer jag nog behöva fylla på vätskebalansen ordentligt.

//Elisabeth

