Vilket gäng vi var idag. Aldrig har vi varit så många vid ett och samma tillfälle och det var flera nya ansikten bland deltagarna. Visst blev det trångt och några av oss funderade nog på hur vi skulle få plats att röra oss men vid det här laget borde vi har lärt oss att Mark alltid har kontroll och har en plan för allt. Vi kunde köra på för fullt ändå. Big shocker…

Idag blev det MYCKET överkropp – både mage och armar. Mycket mage och armar. De röda vikterna räckte inte till alla så jag erbjöd mina till en träningskompis och tog hennes gröna = tyngre istället. Det kändes bra först men sen tog ju övningarna liksom aldrig slut. De bara fortsatte och fortsatte och jag ångrade mig lite lätt, men vad gör man inte för sina vänner J

Tuffaste övningen idag var nog plankan. Och då menar jag plankan ”the Mark way”. Liggande på mage men raka armar utsträckta framåt och hållande runt träningspartnerns vrister. Därifrån skulle vi upp i plankan. Alltså UTAN att ha i armbågarna. Det gick bara inte och trots peppning fick han till slut ge med sig och låta oss ha i armbågarna. Jag misstänker starkt att den övningen kommer att komma tillbaka. Gång på gång på gång – tills vi kan den. Det brukar vara så.

Trötta och nöjda med oss själva intog vi sen frukostmatsalen och den belöningen är verkligen guld värd. Idag var vi dessutom väldigt många och det samtalades livligt om allt möjligt kors och tvärs över borden. Det kommer att bli en spännande vår och jag ser fram emot att få lära mig massor om mina träningskompisar. Båda vad de gör och om de företag de jobbar på. Varvat med träning så klart.

Nu kör vi!

