Han är lite lurig den där Mark!

När vi trodde att vi hade lärt oss hans knep överlistar han oss igen. Träningen med Bluewater Girls är verkligen inte förutsägbar. Jag tror aldrig att vi har gjort samma sak någon gång. Påhittigheten hos Mark är verkligen stor.

Även idag fick vi jobba i par. Jag tror att han har kommit på att det är ett bra sätt att få oss att jobba lite extra. Man vill ju inte vara sämre än sin partner liksom. Så – fram med mattor och sen körde vi igång. Det var cirklar till höger och vänster. Ja, liggande på golvet med benen 1 inch (han är ju amerikan) ovanför golvet. Först 25, (eller var det 50?) åt höger och sen lika många åt vänster. Detta och benspark fick vara uppvärmning idag. Stackars, stackars mage… Det kommer göra ont att skratta, imorgon – igen.

Men, men. Nu var det inte magen som var Marks fokusområde idag. Det tog ett tag för oss att lista ut vad det var och det är här hans lurighet kommer in i bilden. Det kändes ju rätt bra att få luta sig på det ena benet när vi skulle lyfta en vikt snett uppåt bakåt med raka armar. Arm-/bålövningar trodde vi men tji fick vi. Efter ett tag märkte vi att det var betydligt mycket mera benstyrka inblandat än vi trott. Lättlurade är vi nog. Detta och resten av träningen innebär nog att vi kommer att röra oss med försiktiga steg imorgon och redan nu har jag börjat fundera på hur jag ska klara morgondagen utan att behöva sätta eller ställa mig upp… Men det är klart, det är kanske bättre än att uppleva att det är jobbigt att andas efter förra veckans alla armhävningar.

Undra just vad Marks mål är med oss? Det hade varit kul att veta hur hans tankar går.

