Måste dela med mig av min upplevelse hos en av våra hudterapeuter, Alexandra, igår eftermiddag.
Jag önskade mig en ansiktsbehandling och detta hör inte till vanligheterna att göra när det gäller mig. Tyvärr får man väl säga för åh, helt underbar känsla under tiden, efteråt och så himla skönt! Man ser riktigt hur bra huden mår efteråt!

Behandlingen startade med en välkomstmassage i ansikte och dekolletage med efterföljande rengöring, all makeup togs bort och ansiktet blev skönt rent. Sen gjorde Alexandra en hudanalys för att se efter vilken hudtyp jag var, lite känslig och lite torr blev resultatet. Bra att veta, och skönt också att ha en förståelse varför man ibland ser ut som man gör och varför man har en viss känsla/stramhet.
Efter detta var det dags för ånga, scrub och portömning,- suveränt.. all skit borta (jag hade nästan inget (!).. inget alls nästan.. nästan inget.. eh )
Massagen lades in emellanåt igen och vad grymt underskattat ansiktsmassage är. Fick gåshud under min filt där jag låg.. riktigt gott!

När väl vi kommit en bit i behandlingen skulle det läggas på en specialmask som verkar mjukgörande och ger huden lyster och ny energi. Alexandra kladdade på en goja över ansikte och läppar som därefter stelnade och blev som gummi. En energimask från Matis. Under tiden jag låg med den blev mina händer omhändertagna av en fantastisk handmassage! Ni tar väl hand om era händer?
Har ni sett filmen ”the Mask” med Jim Carrey? Precis så kändes det och var det när masken drogs av. (förutom att denna var orange).. Häftigt! Under fanns ett helt nytt ansikte (nåja, mitt gamla var kvar men det kändes verkligen så) babylen och jättemjuk!
Efter avslutande produkter och lite mer massage var jag färdig och hur nöjd är jag inte då?
SUPERNÖJD! Vilken härlig behandlig! Rekomenderar den varmt och den finns även specialanpassad för hudtyp och önskemål. Fuktgivande och förebyggande antiage, lugnande, brighetening, vitaliserande och rengörande/uppklarnande.

Behandlingen heter Faceprint treatment, är på 80 underbara minuter och kostar 1225:-
(bokar ni behandling på en vardag så ger vi Er 10% rabatt)

Bjuder på en bild från där jag ligger i min mask

Fantastiskt sätt att börja helgen på!

Ha en underbar helg!
Tjing
Yvonne
Bluewater Crew