BildNu är det stenhårt träningsläger inför Hakefjorden Cup. Anneli och jag är på plats i Hakefjordens vikar, likaledes på Stenungsbadens hotell. Allt ska kännas hemtamt inför tävlingshelgen den 20 april. Viktigt att testa rubbet!
Om det hade varit tävling idag, hade Anneli mätt in 100 cm. En havsöring på 45 och en på 55. Båda tagna på Ibrahims persikofärgade tungstensräka.
Själv hade jag köldfrossa och domnande händer under hela dagen och fiskade tämligen uselt. Jag måste göra något konkret åt mina kalla händer inför tävlingen , annars kan jag sinka hela laget.
Idag sökte vi efter den hemliga vik som vi fått rekommenderad av ”lokalbefolkningen”. Vägen dit var dock mer eller mindre avsiktligt luddigt beskriven, men när vi väl hittade viken så levererade den. Pang! sa det och så drog Anneli på en i 1,5 kilos öring. Självklart ska vi dit imorgon bitti också!
Efter en hel dags huttrande var det helt underbart att få komma till ett varmt hotell där det efter en ångande dusch serverades oxfilé och rödvin. Ohh vad vi har det bra! Havsöringfiske och ombonat boende. Kan det bli mer semesterkänsla?
Och du, har du något planerat till nästa helg så boka av det. Kom till Stenungsbaden brygga och var med i Hakefjorden Cup. Hetaste stället för havsöring på Västkusten är just nu här!

Boka sportfiskepaketet här!